Måndag igen

Då var man hemma igen från Lerum. Har haft en helt underbar och mysig helg. Det är så skönt att få komma hemifrån några dagar och bara ta det lugnt. Vi var faktiskt inte i Partille den här gången heller. Såg på skidor istället och lagade god mat, Kött fondue.  Det hade jag aldrig testat förut men jag tyckte det var riktigt gott. Nu måste vi oxå skaffa oss en fondue gryta. Resan till Lerum gick inte som förväntat. Regional tåget var inställt så vi fick boka om biljetterna till ett Intercity tåg 1 timma senare. Fast vi kom iaf ner. Hemvägen gick som den skulle. Det var skönt. I går innan vi skulle hem var vi och hälsade på en kompis till Älsklingen som precis i dagarna blivit pappa. Helt gudomligt söt var den lilla som ska heta Wilma. Man blev allt lite sugen på att skaffa sig en liten oxå men så länge vi knappt har råd med oss själva så får vi nog vänte lite. Jag känner att jag vill jobba lite oxå. Skulle vilja ha barn innan 30, 2 år kvar, men händer d inte då så... Men inom det närmast åren ska det nog bli.
Kul med en andra plats i gårdagens lagtävling i Åre. Synd det inte gick så bra för killarna i slalomen. Man hade nästan räknat med en medalj för Byggmark. Men totalt fick vi iaf 3 guld (anja), 2 silver( lag och Maria PH) och 2 brons( Järbyn och anja). Så det har varit ett bra VM för Sverige.

Vad händer i v tro? I dag och i morgon jobbar Älsklingen kväll så då e jag själv. Skönt ibland men inte för många dagar. Ska fika med en kompis i v och sen så kommer en kompis och hennes son hit någon kväll. I helgen ska vi bara tat lugnt. Har inte så mycke pengar att gör något för.

Bye Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback