Inspiration: Hall

Jag är väldigt sugen på att göra om i våran hall. Den är liten, mörk och tråkig och vi, våra nötter, har lagt in ett golv i valnöt och valt mörka möbler. Golvet kunde vi inte gjort annorlunda med då vi ville ha samma i kök och hall. Väggen är målad i en varm och välkommnande färg så den är vi nöjd med. Men möblerna, vad f** tänkte vi på. Höga, stora, klumpiga möbler i mörkt trä????? Visst vi behöver förvaring men man behöver ju inte ha stora höga möbler för det.

Så nu är jag väldigt sugen på att göra om och flytta om i hallen lite. Ta in ljusa möbler och få in dolda förvaringar.




Klädhängare med 3 krokar, 49:- från
Rusta. Lite liten kanske men till de priset kan man ju köpa 2 st och sätta upp bredvid varandra. Jackor har vi bara 1 var så det gör inget om dom hänger framme.



Populära skoskåpet från Ikea, 299:- för 3 st. Bra med dold förvaring av skor så det slipper se rörigt ut. Bra oxå att man kan få upp det på väggen så det blir mer yta på golvet.


Hallbänken måste ha mycket och bra förvaring så till den har jag tänkt nåt av dessa alternativen:


Fläktskåpstomme 170:- från Ikea. Min tanke här är att köpa några stycken och ställa på och bredvid varandra och köpa till dörrar och ben. Sen lägga på dynor förstås. Kan ju blir ganska billigt.

Hylla Bestå 495:-, oxå Ikea. Här sätter man ju oxå på ben, dörr och lägger på dynor. Här kan man oxå komma undan ganska billigt.



Vill också flytta om lite. Av nån anledning har dom som gjort våran hall satt hatthyllan längst in i hallen inte direkt när man kommer in. Lite konstigt. Så vi fortsatte ju på denna grej utan att tänka oss för. Vad jag vill göra är att flytta om så man hänger av sig på lilla väggen direkt när man kommer in och ha skorna där också. Och sen ha en låg bänk man kan sitta på med dold förvaring på långa väggen till vänster när man kommer in. Sen en lång spegel på denna väggen oxå för att få in ljuset från köksfönstret. Tror detta skulle bli kalas för hallen.


Vad tror ni om mina hallplaner? Tips och idéer är väldigt välkommna.


 


Kommentarer
Postat av: Sofie

Vilken mysig blogg du har! Grattis till kommande bröllopet=)

Postat av: Fru Evelina

haha ja aldrig ska man vara nöjd =) hoppas ni blir nöjda till slut i alla fall!



kramar

2008-10-02 @ 13:19:41
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Jennica med vit inredning

Tack!

Ja det va synd, fast tyckte ändå den va för kort.. våran tv-bänk vi har nu är ju jättelång så det skulle kännas tomt.

Kommer nog bli kanon i eran hall sen! Vi har ju dem skoskåpen, jättenöjda! så skönt att slippa sen skorna och hallen blev mkt större när man fick bort skostället från golvet. rekommenderas! :)



kram

2008-10-02 @ 14:22:02
URL: http://catylicious.blogg.se/
Postat av: Denna Sanna Kvinna

Njaa det var mest ironi i den rubriken :D

2008-10-02 @ 18:50:02
URL: http://sofieb.blogg.se/
Postat av: annika

Jag var också helt inne på mörka trämöbler innan.

Men nu har även jag kommit på bättre tankar och vill ha det vitt och lantligt =)



Om du vill ha tips på snygg bänk till hallen så såg jag en på jysk. vit med vit dyna på och 3 vita rottingkorgar till förvaring.

Den vill nog jag investera i iaf =)

åååh vill flytta så man kan börja pyssla i ordning!

Fast det blir inte förren i mitten av januari =/

kram

2008-10-02 @ 20:37:38
URL: http://annikasdagbok.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag skulle verkligen behöva ett skoskåp. Har också halltips idag! :-)

2008-10-02 @ 20:50:52
URL: http://husmusen.blogg.se/
Postat av: Minigrisen

Skoskåp har jag oxå lurat på, de är så himla smarta. Vad kul att det ordnade sig med tårtan för Er del:)

2008-10-02 @ 22:13:01
URL: http://minigrisen.blogg.se/
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Lite ljusa möbler skulle nog bli bra i eran hall när den är mörk. Trevlig helg!

2008-10-03 @ 11:10:23
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Vilket roligt projekt! Ser fram emot att få se resultet.



Svar: Hihi, visst är jag elak? Det kan tyvärr dröja ett tag innan jag berättar för det är mycket som måste göras först. Ha en trevlig helg, kram Sandra

2008-10-03 @ 14:38:21
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Designtjejen

Tycker dina hallplaner låter kanon bra!!!Ljust är alltid jätte snyggt tycker jag!!

Hoppas att du har haft en mysig fredagskväll!

Kramis

2008-10-04 @ 00:18:44
URL: http://designtjejen.blogg.se/
Postat av: Jahapp?

gör vad du vill vem bryr sig?vilken tramsig blogg du har!

2008-12-29 @ 22:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback