Filmkvällen

Såg ju på 2 filmer igår, ALPHA DOG och NUMBER 23 här kommer en recension på en av dom

Alpha Dog.
Filmen är baserad på verkliga händelser vilket brukar klicka hos mig men jag tycker inte att denna är så jättebra. Måste erkänna att jag hade förutfattade meningar om Justin Timberlakes skådespelartalanger men jag kan villigt erkänna att han förvånade mig enormt mycket, han gör en riktigt bra insatts som Frankie. Annars är den som lyfter filmen den alltid lika bra men något övertände Ben Foster som spelar Jake Mauzarsky.

Handling: Filmen startar med en kameraintervju med Sonny Truelove (Bruce Willies) där han förnekar in sons kriminella verksamhet. Sedan förflyttas man tillbaka i tiden till San Fernando Valley i Los Angeles där Johnny Truelove festar loss med sitt gäng. En ekonomisk skuld leder till en konflikt, som i sin tur leder till att Johnny och hans gäng kidnappar den 15-årige Zack Mazursky för att få den äldre brodern Jake (Ben Foster) att betala skulden. Polisen blir indragen vilket i sin tur leder till att gänget måste fatta ett beslut, vad ska man göra med den kidnappade Zack?

MITT BETYG: 3/5 (bara tack vare Ben Fosters rollprestation)

(Den andra filmen, skräckisen med Jim Carrey, var ingen hit enligt mig,  får 2/5 i betyg)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Kanske man borde se, om inte annat för Justins skull! =)

Postat av: Tobias

Nice nice :)

2007-09-23 @ 10:46:22
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Antoniolilly

This is the coolest web site I have seen for ages, excellent work and content.

2009-07-08 @ 10:53:54
URL: http://antoniolilly.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback