Zodiac

Har ju lovat er att skriva lite om filmen Zodiac så här kommer d.

Handling: Mellan 66-78 föll en efter en offer för den ökända seriemördaren The Zodiac Killer i San Francisco. Han skröt om sina offer i direkta meddelanden till polisen och media. Tecknaren Graysmith( Gyllenhaal) och polisen Dave (Mark Ruffalo) börjar sammarbeta i jakten på mördaren, deras jakt kom att sträcka sig till närmare 22 års tid.

Jag gillar verklighetsbaserade filmer, detta var inget undantag. Den är lång, 2 timmar å 30 min men jag känner ändå att jag inte riktigt får nåt grepp om filmen och Zodiac. Och jag känner att jag jämför regisörens helt klart bästa film SEVEN med denna. Men det märks att han brinner för berättelsen och det syns klart och tydligt att han fört över sin egen besatthet till några av filmens karaktärer.

Man blir väldigt engagerad i serietecknarens egna jakt på mördaren å man hoppas så innerligt att han ska ta honom. Jag blir dock lite besviken vad det gäller slutet, vill inte säga mer om det finns nån som ska se den och inte vet hur det gick i verkligheten.

Ang skådisarna så tycker jag att Gyllenhaal är helt klart bäst, han gör rollen fenomenalt bra. Hans alkoholiserade medarbetare på tidningen spelas av Robert Downey JR som gör mig riktigt förvånad, han är ju bra ju.

MITT BETYG: 4/5 Alltsom allt är det en jättebra film som jag tycker att NI ska se:)

Kommentarer
Postat av: ulrika

Håller med! Skitbra film med förträffliga skådisar.

Postat av: Mi

Japp, jag instämmer helt i recensionen! :)
Ha en fin dag :)
Kram // Mi.

2007-10-09 @ 09:51:01
URL: http://josiesweet.blogg.se/
Postat av: Frida

Kul med en recension!

2007-10-09 @ 23:14:30
URL: http://www.cultdesign.blogg.se
Postat av: Torkel

Hello! I was wondering if anyone could help me by giving me some arabic preyers so I can copy them out as I am making a torah for school! Please email me or reply on this Guestbook! Thank you! I love the website by the way!

2010-01-07 @ 10:10:05
URL: http://torkel.eadas.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback