Färgteman

Färgteman på bröllop är ju ganska vanligt nu för tiden. Här kommer exempel på vad det kan gå igen på. Det jag strykt under är dom vi tänkt ha färgtema på.

Inbjudningskort och kuvert
Vigselprogram
Tygpåsar med konfetti eller ris
Brudbukett och andra blommor
Tärnans och brudnäbbens klädsel
Sånghäfte/programblad på festen
Meny- och placeringskort
Dekoration på middagsbordet:
blommor på borden, blombåge, servetter, dukar
och ljus.
Färg på tårtan eller delar av tårtdekorationen
Tackkort och kuvert

Vi har tänkt att ha rött och guld som färgtema. Då vårt bröllop kommer vara i november så är det ju rätt nära jul och julborden och då tyckte vi att rött, som är julens färg, vore fint. Guld valde vi för att det är snyggt till rött. Och det känns oxå jul på nåt sätt. Inbjudningarna och andra trycksaker kommer dock att vara tryckta med guld men på ett beigt/vitt papper. Så även om vi kommer att ha ett färgtema så kommer det ju vara andra färger oxå men inte alls
fööör många.

Källa:
Bröllopstorget


CIAO!

Kommentarer
Postat av: Anonym

oj här planeras det!
vad fint det låter med rött och guld! Det tycker jag ni ska köra på!
har ni bestämt datum?
kram

Postat av: Malin A

Spännande med bröllopsplanering. Jag gifter mig 9 juni så det är full fart =)

2007-05-20 @ 01:03:01
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se
Postat av: jess

oj oj oj, Här planeras det för fulla muggar :D Va roligt! Rött och guld låter super fint! Guld ligger ju i tiden nu också =) kramis

2007-05-20 @ 10:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback