Cellprovskontroll

För några år sedan, när jag gjorde min första cellprovskontroll för livmoderhalscancer, visade det sig att jag hade cellförändringar på livmodertappen. Man tog bort den delen och jag får nu komma på återbesök 1 gång om året. I början 2 gånger. Det är inte alltid en cellförändring är detsamma som cancer. Och upptäcker man cellförändringen tidigt får man behandling och allt tas bort vilket gör att cancer inte utvecklas. Provet man tar går ju ut på att upptäcka cellförändringar och förebygga cancer. Förändringar kan ibland bero på att det finns förstadier till cancer men kan oxå vara ett tecken på virus. Är man mellan 23-49 år inbjuds man till provtagning och jag tycker personligen att man ska göra provet. Nu ska jag på återbesök igen den 18 juli i sommar och lite jobbigt känns det ju men jag vet ju att det inte är nån fara. Varje gång på återbesöket har man inte hittat nån förändring alls. Så det känns ju bra. Men själva grejan att gå till sjukhuset är inte min favorit direkt. Gillar inte sjukhus. Ska ta med mig Älsklingen denna gången så jag slipper va där ensam.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ush, hoppas det går bra för dig hos läkaren idag! Håller tummarna!

Postat av: LadyM

Oj..hoppas det går bra idag! Kram!

2007-05-31 @ 11:34:28
URL: http://ladyprecious.blogg.se//
Postat av: Turid

Det går säkert bra. Bra idé att ta med sig killen!

2007-05-31 @ 12:19:54
URL: http://[email protected]
Postat av: Anonym

oj! hoppas det går bra!!

2007-05-31 @ 13:40:57
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: Vaniljis

Det går bra gumman, allt är säkert okey.

2007-05-31 @ 16:21:33
URL: http://vaniljis.blogg.se
Postat av: karin

Har också haft cellförändringar, men har gjort en koniciering.. (tagit bort dom) och ska också tillbaka nu om 2 veckor..det är ju så himla vanligt och alla känner nån som har det.. men det känns som man är allvarligt sjuk och sjukhus och läkare är ju så defusa i sina svar. Dom säger aldrig ja eller nej, därflr blir man extra orolig. Men det är ju trots allt hur vanligt som helst, och hellre att de upptäcker det nu, än om 20 år! lycka till. kram

2007-05-31 @ 21:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback