Babel

Mycket filmtips det blivit på sistone. Vill ju dela med mig om jag sett nåt bra. Igår var det BABEL som stod på schemat. En film med Brad Pitt och Cate Blanchett som blivit nominerad till 7 Oscars vid årets gala.

Handling: En berättelse om olika människoöden som snyggt vävs samman. En buss full med turister i ett varmt Marocco där en av passagerarna träffas av ett gevärskott. En japansk flicka som försöker hitta sin plats i livet efter mammans död. Och en pojke som begår sitt livs misstag. Älskar såna här filmer så för mig var detta en hit. Filmen var ju nominerad till flera Oscars men fick bara 1, för bästa musik. Stöld enligt mig då jag tycker att den var värd betydligt mer. Gillar man såna här filmer så är den ett måste.

Babel

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag har hört den var lite seg.. inte det enligt dig? :)

Postat av: maja

du borde se crash jag tror att det är samma regissör det är en riktigt bra film (:

2008-01-08 @ 17:24:26
Postat av: Kristina

maja: Ja Crash har jag sett och den är en av mina favoritfilmer:)

2008-01-08 @ 19:16:24
URL: http://thisis.blogg.se
Postat av: Uismine

I want to say - thank you for this!

2009-12-04 @ 11:40:29
URL: http://uismine.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback