All the King´s Men

Har legat och sett på en film nu på morgonen. All the King´s Men heter den. Skulle lämna in den åt en granne och passade på at se den då han sa att den var bra. En Pulitzer- belönad roman från 1946 av Rober Penn Warren med många kända namn i rolllistan. Ex Jude Law, Sean Penn, Kate Winslet , James Gandolfini, Anthony Hopkins m m.


Handling: Handlar om sydstatspolitikern Willie Stark, spelad av Sean Penn, hans uppgång och fall. som guvernör. Om korruption, svek och kampen mellan dom rika och dom fattiga. Jude Law spelar Jack Burdon, en journalist som kom att jobba för Stark. Tyckte inte filmen var en Hit men med alla starka rollprestationer och tycker jag ändå att den tar sig. Är privat inte så insatt i politik men Penn får en att lyssna. En av hans bättre rollen om än inte den bästa som jag tyckar han gjorde i Mystic River där han fick en Oscar. En bra film om man är insatt i politik eller finner det intressant men annars kan man nog skippa den.



All the King?s Men

Kommentarer
Postat av: Moa

Då bör nog jag skippa den :P Politiken är inte på min starka sida!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback