Walk the line

Just nu lyssnar jag på en grymt bra skiva. Det är musiken till filmen WALK THE LINE med Joaquin Phoenix och Reese Witherspoon som Johnny och June Cash. Det är skådisarna som sjunger själva och jag måste säga att detta är riktigt bra gjort av båda. Reese fick ju en OSCAR för rollen och det var hon helt klart värd. Hon sjunger ju såååå bra.Tycker att Joaquin oxå borde fått en. För deras roller kan inte varit lätta att göra och att sjunga själva är ju helt klart värt nåt. Och sjunga som Johnny Cash kan nog inte vara så lätt. Visst det hörs ju att det är nån annan än Cash som sjunger men det är ju sååå likt. T o m min pappa tycker att det är jättebra,grymt bra, och det är ett bra betyg:) Det var faktiskt han som hade skivan först och som jag fick bränna av. Har ni inte sett filmen, GÖR DET:)

Bästa låtarna:
I Walk the Line med Joaquin Phoenix
Ring of Fire med Joaquin Phoenix
Juke Box Blues med Reese Witherspoon

Fast bäst är nog duetterna IT AIN`T ME BABY  och JACKSON som dom gör så bra ihop:)

Walk the line

Kommentarer
Postat av: Emma

Superbra musik.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback