Bilder från resan

Här kommer lite bilder och kommentarer från våran resa till BUGARIEN. Tyvärr vill inte Älslingen att jag lägger ut bilder på honom så ni får nöja er med mig och lite annat.



Bulgarien

Jag på väg ut till planet på Säve flygplats. Här fick man minsann gå från Gaten till planen. Superliten flygplats. Skönt det känns när man lämnar ett regnigt Sverie för sol och bad.

Första kvällen

Jag på hotellets restaurang första kvällen. Kom ner kl 20, lokal tid 1 timma före sverige, och var på hotellet vid 22 och då var vi lite hungriga. Orkade inte gå nån längre stans så det fick bli hotellet. Upptäckte att det var här det var billigast.

Poolen

Hotellets pool. Bilden är tagen från vår balkong, med havsutsikt oxå:) Här låg vi varje dag utom första dagen. Det var svindyrt att ligga på stranden, 15 leva för 2 och med parasoll vilket blir  ca 75:-. Hade vi valt att ligga där hela veckan så hade det typ blivit 500:-. Inget man vill lägga penagarna på direkt. Så det fick bli poolen.

Stranden

Stranden precis utanför dörren nästan. Ser ju såååå härligt ut. Och inte alls så mycket folk. Kan man väl förstå med det priset. Anledingen till att det är så dyrt ska tydligen va för att MAFFIAN äger det. Dom äger typ allt därnere. På ett sätt var det ju bra för dom är väldigt måna om sina turister och deras säkerhet. Men så var det ju dyrt också med vissa saker. Taxi var superdyrt det med. Man ska göra upp om ett fast pris innan annars tar dom det på taxametern och det var dyrt. Åkte taxi 2 gånger, första gången med ett fast pris inte andra gången då det blev svindyrt. Men men man var ju tvungen annars kunde man ju inte ta sig nånstans.

Old Nessebar

OLD NESSEBAR. Gamla delen av staden. Här fanns den mesta av shoppingen i form av turistfällor som billiga kopior av tex GUCCI, LV och PRADA väskor, jeans, smycken och annat smått och gått. Vi var här 2 gånger men köpte INGET. Först så hittade jag inte jag vekligen vile ha och sen så vill jag inte ha billiga kopior sålänge dom ser så plastiga och fejk ut iallafall. Annars så var det superfint att gå här och kika, men varmt. Vi fick åka hit efter kl 19 för innan det var det alldeles för varmt. Fanns mysiga restauranger här oxå.

Gammla stan

Gamla stan. Bilden är tagen vid ingången. Sååå fint.

Jag på favvo

Jag på våran favvo restaurang. Supergott kött som dom grillade på utegrillen som man fick se. Här börjar man se lite solbränd/röd ut. Notera mitt älsklingsarmband som jag hade på mig typ varje kväll.

Bakgrunden

Bilden är tagen på hotellets restaurang med OLD NESSEBAR i bakgrunden.

Jag

Jag på vår balkong precis innan vi skule ut och äta en kväll.

Jag igen

Jag på en restaurang som låg precis granne med hotellet och med den bästa havsutsikten. OLD NESSEBAR i bakgrunden. Visst ser bilden fejk ut som om jag är dit klippt. Konstigt. Fin bränna jag fått av bikinin. Blev så dag 1 och sen gick det inte att sola bort den.

Fiin

Fin utsikt från en restaurang i OLD NESSEBAR. Man kan skymmta vår hotell i bakgrunden långt långt bort.

Sunset

Bulgarien by SUNSET.


Vi har haft en superhärlig resa. Billigt var det, 1 leva ca 5:-. Man kunde gå ut och äta god mat med en flaska vin till för 150 svenska kronor. Här hemma kostar ju en flaska vin när man äter uta ca 130:- där kostade den 50:- , som här på systemet, och då var det bra vin. Vi växlade 4000 svenska kronor och hade 1500 kvar när vi kom hem, det är inte alltid man har pengar över på sin resa. Så jag kan verkligen rekomendera att åka dit. Själv blev jag lite POSITIVT chockad av hur fint det faktiskt var där, en före detta öststat och allt. Vår stad NESSEBAR ligger ca 6 km från turistorten SUNNY BEACH där allt party fanns. Vill man ha party ska man ju självklart åka dit. I Nessebar var det inte party men det var vi ju inte ute efter heller. Vädret var bra , 30 grader, alla dagar utom 1. Då var det molnigt på kvällen innan och på morgonen men framemot 11 så gick det att sola och då var värmen änu värre än dagarna innan. Så för att summera resan så var den billig, solig och varm, god mat och gott vin.

Är det nåt ni undrar över så är det bara att fråga!


Bilder: Privat

KRAAAAM!

Kommentarer
Postat av: Karin

ser trevligt ut:)

Postat av: caroline

Vilken fin sida du har x)
Och fina bilder från Bugarien :)

2007-07-12 @ 11:05:57
URL: http://caaarroo.blogg.se
Postat av: Bea

ah gud vad skönt att åka på semsester =)

2007-07-12 @ 12:10:38
URL: http://jesuisbeau.blogg.se
Postat av: Anonym

oj oj oj så mysigt allt ser ut!
ska läsa allt nog när jag kommer hem igen, bara hemma för middag, senn
vidare till annat jobb i 3 timmar =)
kramar

2007-07-12 @ 16:01:58
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: Anonym

oj vad härligt det låter/ser ut, speciellt med tanke på pissvädret här hemma!! =(
vad fick ni ge totalt,med resa o mat o så?
blir ju lite sugen!
kram

2007-07-12 @ 20:54:10
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: Åsa

Helt underbara bilder!!! Ser att ni haft det fantastiskt där!! ; )

2007-07-13 @ 18:49:39
URL: http://snopie.blogg.se
Postat av: Mimi

Va mysigt!

2007-07-13 @ 19:48:02
URL: http://curiosa.blogg.se
Postat av: Jess

Se där ja, va härligt det ser ut! Snygg du är då ;) Värsta bejben! =)
Ja, Medinan är ingen lekstuga. Fy fan rent utsagt!!!
Kika in på skorna på min sida.. något som faller dig i smaken?? Kram

2007-07-18 @ 16:41:18
URL: http://princessjess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback