Kärlekssånger

Hade inte tänkt ha solist i kyrkan men efter E och Bs bröllop i maj har vi nu tänkt om. Det var så fint och blev pricken över it. Nu har vi ett problem, det är så himla svårt att välja låtar. Har tänkt ha 2-3 låtar hon ska sjunga. 2 st vi väljer själva sen har vi tänkt att solisten ska få välja en oxå. Vill ju att det ska "handla" lite om oss och kärlek såklart. Sen är det inte kul om det är allt för vanliga låtar som alla har.

Dessa gillar JAG, min m2b velar:

More then Words, Extreme, Westlife- Första tanken, VILLHA men tycker inte texten passar. Väldigt fin  dock.

För att du finns, Sonja Aldén- För vanlig men fin och stämmer på oss.

Flying Without wings, Westlife- Min favvis, vet inte vad min m2b tycker, lite smörig kanske.

Im Yours, Jason Mraz- Underbar låt som är VÅRAN men jag vet inte om den passar i kyrkan och på bröllop.

You raise me up, Josh Groban, Westlife- Fin och passar oss.

Annies song, John Denver- Underbar låt lite vanlig, men är den inte lite sorglig eller?


Som ni ser är det inte många svenska, en bara. Vet inte om jag vill ha nån på svenska än. Usch vad svårt det är. Visst det är lång tid kvar men i aug ska vi trycka allt och då ska helst låtarna vara valda.

Ni får gärna lämna tips, helst inga jättevanliga låtar bara:)


 


Kommentarer
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Oj så svårt att välja låtar! När jag gifter mig så ska jag be syrran, en av mina närmsta vänner eller ena kusinen att sjunga.

Svar: Jag frågade kusinen om hon visste vad tapeten heter men det gjorde hon inte. Och jag glömde fråga hennes mamma. Men jag tänkte att det säkert är någon i bloggvärlden som vet. Vi får hoppas att vi får svar på det.

Ha en bra dag!

Postat av: A S T A F I A

När min bästa vän gifte sig sjöng prästen "håll mitt hjärta" för brudparet.. var jättefint och den är svensk.

2008-06-27 @ 12:33:19
Postat av: Evelina - blivande brud <3

haha jag röstar ju såklart på i´m yours eftersom vi ska ha den =)



kram!

2008-06-27 @ 18:34:56
URL: http://evelinastrand.blogg.se/
Postat av: Therese - brud i augusti 2008! ♥

Jag vet inte riktigt vilka låtar som är "vanliga", men två jättefina svenska låtar är:



För alltid - Sara Löfgren

Du är allt - Sonja Alden (finns även som duett mellan henne och Shirley Clamp, blir jättefint om man sjunger tvåstämmigt!)



Dessa två funderar jag och M på att ha :)



Kramar

2008-06-27 @ 21:46:37
URL: http://sissyli.blogg.se/
Postat av: Jupp

Sm jag skrev i ett annat inlägg "bridge over trubled water" den går ju att ha på svenska... och se är Ainbusk singers "Älska mig för den jag är" oxå supervacker!!!

2008-06-29 @ 11:01:16
URL: http://veochvett.blogg.se/
Postat av: annika

Vi ska ha "Home" av Sarah Dawn Finer. (Texten passar huuur bra som helst). Johan har skrivit en stämma till den så vi ska ha en kille och en tjej som sjunger. Som någon skrev här så är "Håll mitt hjärta underbar också".

"I evighet" med Carola kan också passa!

2008-06-30 @ 08:57:21
URL: http://ankaja.blogg.se/
Postat av: Malin S

Du är allt - Shirley Clamp (fast skriven av Sonja Aldén) är fantastiskt vacker ! På vårt bröllop hade vi bl.a För att du finns men eftersom vi gifte oss för ett år sedan så var den inte så vanlig då (hade liksom inte hunnit bli det =) Den är så superfin ! You raise me up är fin också. Lycka till med val.

2008-07-01 @ 13:00:13
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Hejsan

Hittade hit nu och vad roligt att du ska gifta dig.. Alltid roligt att läsa de som planerar bröllop och få inspiration inför framtiden (även om det inte är dags än)..

Precis som någon skrivit innan så är Sonja Aldéns - "Du är allt" väldigt vacker eller kanske den gamla godingen "I swear" med All4One hade passat.. den tillhör nog inte de vanligaste vid bröllop heller ;)

2008-07-03 @ 06:28:02
URL: http://mikaelasv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback