Våffeldagen

Idag är det den såkallade Våffeldagen. Här hemma äts det självklart våfflor en dag som denna, jag älskar våfflor. Förra året gjorde vi fullkornsvåfflor och dom var faktiskt goda. Var lite skeptisk, nyttigare mat är inte alltid gott men våra fullkornsvåfflor är ett undantag. Ja alltså vi gjorde inte våfflorna från grunden utan använde oss av en sån där färdig produkt som man bara tillsätter smält smör lr olja och vätska i.



Våffeldagen



Ett tips från mig till er är att inte lägga våfflorna ovan på varandra, då blir dom sladdriga och trista. Nej man vill ju ha frasiga våfflor och för att dom ska förbli detta så ska man lägga dom på ett galler. Just so U know:)

Våfflor


Ska Ni äta våfflor idag, och isåfall vad äter ni till dom?

Kommentarer
Postat av: Jess

å guuh så mumsigt! Hade ingen aning om att det var våffeldagen.. inge nyttigt direkt :s Jag som fuskat tillrkligt i helgen :( Inga våfflor för mig då.... :S

Postat av: Jennica

Vi ska nog äta våfflor ikväll tror jag... här brukar det bli antingen glass eller räkor med rom, rödlök och creme fraich! mums! vispgrädde e ju så onyttigt :P
kram

2008-03-25 @ 15:24:00
URL: http://hemmahosjennica.blogg.se
Postat av: evelina

mmm våfflor.... kanske får ta och göra till kvällsmat =)

kram

2008-03-25 @ 18:58:11
URL: http://evelinastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback