EM 2008

I lördags drog så äntligen EM 2008 igång. Jag är ett BIG fan av fotboll, bla, så jag satt självklart spikad framför Tvn. Än sålänge har ju inte Sverige spelat nån match än, dom är med i Grupp D som spelar sin första match idag:)

Det är ju såklart mycket roligare att se en match när Sverige är med men jag kan erkänna att jag sett endel spännande matcher redan. Till exempel Portugals match i lör mot Turkiet. Portugal vann med 2-0 men damn vad spännande det var, en väldigt bra match. Sen skadar det ju inte ögonen heller när hetingen Cristiano Ronaldo är med:) Andra matchen i denna gruppen, grupp A, var Schweiz mot Tjekien där förvånande nog Tjeckien vann med 1-0.

Söndags matcherna var inte så roliga, Tyskland vann , inte förvånad, mot Polen med 2-0. Dock spelade Polen kanonbra och gav Tyskland en smäll på näsan emellanåt. Andra matchen i grupp B vanns av Kroatien mot Österrike, 1-0.

Igår var nog den mest spänannde matchen hittils i grupp C, dödens grupp, Italien mot Holland. Två grymt bra lag i en match som inte var given från början. Här tog Holland ledningen med ett hittils konstigaste målet i EM, offside eller inte, det var frågan. Blev inte eftersom det blev mål. Matchen slutade 3-0 till Holland. Andra matchen i dödens grupp, mellan Frankrike och Rumänien, slutade 0-0. Här var den självklara vinnaren Frankrike men dom fick minnsann kämpa och Rumänien kunde hålla undan

Så idag är det då dax för Sverige att entra spelplanen mot Grekland, dom regerande EM mästarna. Grymt taggad kommer jag sitta som klistrad framför Tvn med Sverige tröjan på och flaggan i högsta hugg. Andra matchen i Sveriges grupp ikväll är den mellan Ryssland och Spanien. Tror på Spanien men fan vet.

Så det kommer bli lite EM här på bloggen ett tag nu, det får ni stå ut med.

Kommentarer
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Weii idag blir det fotboll för hela slanten! Så kul!

Postat av: Therese - brud i augusti 2008! ♥

Ja, jag har letat över hela internet känns det som. Och visst, det finns rosblad på andra ställen än Ebay, men tyvärr inte i ljusblått.. :/ Så det blir till att fortsätta leta. Ska kika på Ebay en gång till, det kanske finns fler säljare med ljusblå rosblad som jag inte hittat än. ;)



Ha en bra dag! :)



Kramar

2008-06-10 @ 09:15:33
URL: http://sissyli.blogg.se/
Postat av: Jessica

Japp, nu laddas det inför kvällen. Snacka om spänning. Någonstans så tror jag Sverige får det svårt, men man vet aldrig med lilla Sverige. Vi ska dock inte ta oss för bröstet och tro att vi tar EM-guld, som många tror enligt nån undersökning jag läst om. Vad tror du?

2008-06-10 @ 09:28:50
URL: http://accessoaren.blogg.se/
Postat av: Söderlund

En fotbollsbrud? Fan vad trevligt!



Mina tankar gällande EM:



Jo, tyvärr är det ju så, att Sverige förlorar ikväll. Men jag skiter egentligen i

vilket. Jag kollar på fotbollen ändå. Såg du t.ex

Holland - Italien igår? Underbar match! Trots att man

inte hejar på något lag egentligen. Men jag tycker det

alltid är lika skönt när italienska divorna får spö! :)



Hur som helst så tror jag inte Sverige går vidare från

gruppspelet. Det blir förlust (kanske oavgjort) mot

Grekerna ikväll, och sedan noll pinnar mot Spanien.

Mot Ryssland kanske dom har en chans att vinna med

ett mål mot noll eller liknande. Jag menar, Sverige

imponerar inte direkt med målskyttet? Två internationella

mål under året 2008 är ingenting man hurrar över?



Avslutningsvis: Tyskland vinner hela EM.



Mvh

Söderlund

2008-06-10 @ 09:40:37
URL: http://ventux.blogg.se/
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Åh nice, en riktig supporter, vi funderade på samma sak jag och en kompis. Ska bli super kul!

Kram

2008-06-10 @ 09:47:50
URL: http://tgif.blogg.se/
Postat av: Dress Like a Princess

Ikväll ska Sverige kamma hem 3 poäng :)

2008-06-10 @ 09:54:01
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: Söderlund

Re: Jag tror det slutar såhär i Sveriges matcher?

Grekland - Sverige 1-1

Sverige - Spanien 1-2

Ryssland - Sverige 0-0



Sedan är EM-floppen ett stort, äckligt, fruktansvärt

och oroväckande framtidsfaktum...



Tyskarna vinner, tror och hoppas jag.

Dom har bredaste truppen. Om inte så

vill jag nog att Portugal ska ta hem EM.

Jag är Man United-fan och glädjs såfall med

Ronaldo, och Nani som såfall vunnit Champions League,

Premier League och då såfall även EM, under en och

samma säsong. Hur mäktigt stort är inte det? Enormt!



Mvh

Söderlund

2008-06-10 @ 10:11:45
URL: http://ventux.blogg.se/
Postat av: Sandra

ja det är så roligt med EM, och matchen ikväll ser man ju fram emot. Jag köpte den stora marimekko skålen. Lika bra att slå på stort :) Men det lär säkert blir fler skålar med tiden. Hälsningar Sandra

2008-06-10 @ 10:47:41
URL: http://hemochinredning.blogg.se/
Postat av: Anonym

Man får hoppas på det bästa i kväll...

2008-06-10 @ 14:19:17
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Rayanagnete

I want to say - thank you for this!

2010-06-16 @ 13:53:42
URL: http://rayanagnete.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback