Recept

Biff & Cashewok
4 port

Ingredienser
400g Lövbiff
2 gula lökar
2 Vitlöksklyftor
1 grön eller röd paprika
2-3 msk sweet chilisås
1 tsk sambal oelek, mindre om den inte ska vara för stark
2 dl kaffegrädde
3 tomater

25 g cashewnötter

olivolja
salt och peppar
färsk koriander

Gör såhär:
Skär löken i fina klyftor, skiva vitlöken, strimmla paprikan och fräs allt i olja. Tag upp och lägg åtsidan.
Stek köttet i olja, salta och peppra. Tillsätt grönsakerna, sweet chilisås, kaffe grädde, sambal oelek och koka i 5 min. Skär tomaterna i bitar. Blanda ner tomater, cashewnötter och koriander. Servera till färsk pasta och en grönsallad.


Kommentarer
Postat av: Carin

Hej gumman!

Jag hera legat hemma sjuk (knäledsinfl.) senaste veckorna, så det har inte blivit ngt tillfälle för fika/lunch. Men det vore kul att ses ngn gång innan ni gifter er.... Närmar sig ju!

Jag har sem v 32-24, hur jobbar du?

Kram Carin

Postat av: Carin

Svar:

Knät börjar bli bättre, jag behöver inte kryckorna längre - skönt! Vad kul, du får berätta mer om dina jobb när vi ses:)! Skall vi ses fredag 8/8?

Ha en bra vecka!

Kramis Carin

2008-07-14 @ 10:10:32
URL: http://frufa.blogg.se/
Postat av: Jimmyalba

Thanks, keep up the good work.

2008-11-05 @ 09:00:53
URL: http://jimmyalba.20six.nl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback