Älvdalen

Idag åker Älsklingen till Älvdalen med jobbet och sitt kompani. Och på fre kommer jag och alla andra resp efter. Ska upp dit och umgås och ha det bra. Sambons nya chef är väldigt inne på att få med familj och res på div aktiviteter, nåt som igen annan gjort tidigare. Detta upskattas väldigt mycket. Då militäryrket är ett väldigt påfrestande och ensamt yrke för familjen är det viktigt att man anordnar sånt här så att vi res får en chans att lära känna andra i samma sitts. Förr har det varit väldigt mycket snack och liten verkstad men nu är det alltså annorlunda. Mina 3 år med sambon har innan bara resulterat i 1 middag. Förrutom balerna dårå men dom annordnas ju alltid varje år, ej beroende av cheferna så jag anser inte att dom räknas. Deras nya chef har nu ordnat 2 oika aktiviteter där vi res inräknas, annars är dom oxå väldigt kvicka med att ordna nåt för sina egna utan familjen. Men nu är det nog slut med det hoppas jag:) Så Älvdalen alltså. Ska bli sååå kul (även om jag har några dagar här hemma själv först). Ser verkligen fram emot detta. Blir nog lite skidåkning i Sälen hoppas jag. Längd, inte utför för min del. På kvällarna, fre och lör, blir det middagar och annat mysigt. Själv har jag aldrig varit uppe i sälen lr dylikt på vintern så detta ska bli superkul:)

Ha en bra dag!

KRAAAM!

Kommentarer
Postat av: Vaniljis

Vad trevligt. Låter som en bra chef tycker jag... Ha en trevlig tisdag! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback