Telegram till brudgummen

Då jag inte är nån talare direkt, har aldrig gillar att så inför publik å tala, så har jag tänkt att våran toastmadame ska få läsa upp denna:

Käre brudgum,

tillåt mig gratulera till världens kap
i frökenlistan lämnar bruden ett stort gap.
För kvinnan vid din sida är ju helt rätt
-smart, snygg och med ett behagligt sätt.
Kan även städa, måla, laga mat och baka,
vad mer kan man begära av en äkta maka?

Snygg, sexig, intelligent och snäll,
vacker, gosig och helt utan gnäll.
Om detta håller du säkert med,
det och att häcken inte är för bred. (väl?)

Se nu till att vårda kärleken ömt
när du idag får kvinnan som du alltid om har drömt.
Köp henne en blomma då och då
och du hennes livslånga kärlek kommer att få.

Du ser förresten rätt bra ut i din skrud.
Återstår bara lyckönskningar till din brud,
och låt mig helt fräckt vara rak:
den där kostymen framhäver verkligen din snygga bak!

Några ömma ord och smek hennes hud
så har du dig snabbt en lycklig brud.
Nog med goda råd, för bruden har en väldig tur,
rollen som äkta man kommer du att klara med bravur.

Därför vill jag nu höja mitt glas
då du idag får kvinnan som du med i framtiden får dras.
Gratulerar på din stora dag,
fast ingen är lyckligare än jag!

Puss & Kram
Från Din Fru


Bra va? Fick tips om denna på BT. Älskar att hänga där och på BG. Vet inte vad jag hade gjort om inte BT och BG funnits:) Hade jag kunnat så hade jag nog sjungt nån fin låt istället till min m2b men nu får det bli denna, funkar det med.


Kommentarer
Postat av: Johanna

hahaha den var riktigt bra,den måste du ta!!
ja visst är det fint med valnöt,absolut snyggaste träslaget,just nu iaf=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback