Tjejsnack

Vecka 39
Sommaren 2007 Ämnet kommer från
Doris. Vill du veta mer om Tjejsnack gå in på http://mlilja.net/tjejsnack/.


Vad minns du mest (förutom regnet) från sommaren 2007?

Jag minns med värme våran resa till Bulgarien 3-10 juli. Hade det sååå bra. Sen så minns jag våra grillkvällar i Lerum också.


Har du haft en skön sommar? Motivera gärna!

Jag har väl haft en hyfsat bra sommar. När det väl var sol och varmt så var det ju bra men annars så tycker jag inte att sommaren varit så bra. Jag behöver mer sol för att överleva hösten och vintern. Det är därför man nuförtiden behöver åka utomlands för att få det.


Har du rest något, var? eller stannat på hemmaplan?

Ja som sagt vi var ju i Bulgarien i Juli, var hur härligt som helst. Solade och badade och hade det underbart. Sen så var vi ju husvakter i Lerum  1 vecka i Augusti och det var också skönt. Få komma bort lite även om man var kvar i Sverige. Grillade massor och bara njöt av lugnet. Annars var vi "bara" hemma.


Är det viktigt för dig att ligga på stranden och få fin färg?

Nej inte nu längre. När man var yngre så låg man ju och pressade i timmar och var inte alls så noga med solskyddet. Där har jag ändrat mig betydligt, visst solar jag gärna men kanske bara nån timma i taget och sen blir det skuggan för mig. Det är klart man vill ha färg men det finns ju något som heter Brun-utan-Sol också:)


Vad är din favoritsyssla på sommaren?

Jag gillar att bara sitta ute med en bra tidning lr bok och njuta av solen och värmen. Om det nu är sol dvs. Eller att sitta uten en fin sommarkväll, dricka ett glas vin och grilla nåt gott. Det är livet d. Shit nu längtar jag ju helt plötsligt till sommaren:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback