Tjejsnack

Vecka 38
Yrken/karriär Frågorna kommer från
Weronica


Vilket yrke har du/studerar du till och varför valde du just det? Om du inte, vilket skulle du välja?

Jag är tyvärr arbetslös just nu. På gymnasiet gick jag hotell och restaurang och jobbade därefter som servitris. Trivdes dock inte med det yrket så jag slutade och vill nu jobba med inredning eller Make-up och skönhet.


Trivs du med ditt yrkesval/att du inte valde alls? Varför/varför inte?

Nej jag trivs inte med mitt val på gymnasiet, önskar jag visste då vad jag vet nu. Hade nog valt barn och fritid annars.


Trivs du på din nuvarande arbetsplats/med dina nuvarande arbetsuppgifter, eller vad du än gör? Motivera!

Nej jag trivs inte alls med att vara arbetslös, kan inte tänka mig att nån kan göra d.


Vilket yrke drömde du om att ha när du var liten? Varför just det?

Jag ville bli flygvärdinna eller servitris, blev ju det senaste av dom som inte var en höjdare direkt.


Har du möjlighet att göra karriär/vidareutbilda dig inom ditt yrke, och är det viktig för dig att kunna göra det? Varför/varför inte? Är du utan yrke osv, skulle du kunna tänka dig att klättra på karriärstegen?

Jag är ju som sagt utan yrke/jobb just nu men har inga som helst problem med att klättra på karriärsstegen men just nu är det enda jag tänker på att få ett jobb, inget annat. Och jag anser att det viktigaste är att man har ett jobb, inte hur långt man kan gå.


http://mlilja.net/tjejsnack/


Kommentarer
Postat av: The City

Ny design? SNYGGT! :)

Postat av: Johanna

Håller med dig servitris var kul i 2-3 år..nu suger det efter typ 7...jag ångrar oxå massa den utbildningen=/

2007-09-23 @ 15:43:24
URL: http://www.cruzan.blogg.se
Postat av: Terjehilde

Very good guestbook. Interesting!

2008-12-22 @ 08:18:05
URL: http://terjehilde.iblog.co.th

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback