Jobbig period

Nu har det varit bråk igen. Inte mellan mig å Sambon dårå men mellan honom och hans mamma. Usch vad jag hatar sånthär. Vuxna människor ska kunna pratat med varandra men näpp. Tar en kort sammanfattning då svärmor läser min blogg ibland.

Det hela började i fre när hon ringde och förklarade att KINA resan som vi sagt ska gå i dec nästa år, helt plötsligt ska gå i sep. 2 månader, inte ens det, innan VÅRAT bröllop. Hon vill alltså nu åka på sin födelsedag, innan var det helt ok att åka i dec. Och hon har haft över 6 månader på sig att ändra sig men allt har funkat, tills nu. Hur som, Klart inte vi kan åka då, hur mycket är det inte man ska ordna med, planera med osv den sista tiden. Och tänk om nåt skulle hända då, och vi är i kina. Och JAG kan inte lämna över allt till nån annan, det funkar inte så för mig. Så hon blev Sur för att vi inte ville. Så jag och sambon satt länge på fre och funderade ut nåt annat sätt att få ihop d. Så i lör ringde han med lite olika allternativ, ex åka på sommaren kanske i juli då har vi ju lite tid på sig när vi kommer hem och greja med bröllopet, ett annat ex var att inte välja KINA utan nåt annat ställe som man kan åka till i dec, för det ska tydligen vara för kallt att åka till kina då, som sagt nåt annat ställe kunde vi ju tänka oss. Men nej, hon ska absolut åka på sin födelsedag. Man undrar ju vad som är viktigast, att åka med oss alla lr att åka till just kina, men men.

Det började urarta deras samtal och helt plötsligt säger hon att hon känner att hon förlorat kontakten med sin son, att dom hörs av för sällan. Och hon antyder till honom att det är MITT fel. Han blev såååå arg och ledsen att han la på. Att hon kan tro nåt sånt, JAG HAR INGET MED DERAS KONTAKT ATT GÖRA, hade det inte varit för mig så hade dom knappt sett överhuvudtaget, det fattar hon inte. Om hon tycker dom hörs för lite, men ring själv då. Om hon tycker att vi ses för lite, ja men kom hit då. Det är ju inte bara upp till oss, dom har tex varit här 2 gånger, 1 gång om året sen vi flytta hit och vi åker ner till dom säkert 6 gånger om året. Nej man måste bjuda på sig själv lite inte låta andra göra allt åt en.

Att dra in mig i detta har gjort OSS så arga och besvikna att vi inte vet vad vi ska göra. Jag känner mig ju inte välkommen hos dom längre.

Så så ligger det till just nu. Kommer nog inte att blogga så mycket, men nu vet NI ju varför.

KRAAAAM!

Kommentarer
Postat av: Mia

Vad jobbigt :( Hade en liknande sits med mitt ex och hans mor. Hoppas det löser sig! Och du... tänk på dig och sambon i första hand, man gifter sig förhoppningsvis bara en gång i livet ;)
Kram!

Postat av: mia dh

Näe vad trist, stå på er hon kan allt planera om resan. Det är ju er viktigaste dag och ni har god framföhållning med ert datum. ha det bäst, kram...

2007-11-19 @ 13:34:58
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: evelina

men fy vad tråkigt! jag vet ju hur det är med en mamma som tänker lite snett... jobbigt att behöva planera en massa till för er när ni redan har bröllopet att fokusera på! Hoppas det löser sig på ett bra sätt till slut iaf =)

kramar

2007-11-19 @ 14:25:34
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: Sabine

Take care (L)

2007-11-19 @ 18:32:49
URL: http://enibas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ush låter inte alls skoj det där. Väldigt trist är det när det blir sådana bråk och det inte går att resonera på ett vettigt sätt.
Hoppas iaf. att du haft en nogorlunda bra helg du också att du tar hand om dig.

kramis

2007-11-19 @ 18:55:22
URL: http://caitlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback