Vinterbröllop 2008

På senaste tid har jag och Älsklingen börjat fundera på att gifta oss. Tanken när vi förlovade oss var att vi skulle gifta oss nu i sommar men så har det ju inte blivit. Men nu har vi diskuterat och bollat ideér och kommit fram till vintern 2008 i nov. Har alltid velat gifta mig på sommaren av nån anledning men nu har jag blivit helt såld på ett vintebröllop. Mycket levande ljus, snö, mysigt mörker. Ja ni förstår. Nu kan man ju inte garantera snön men det får duga ändå. Man är ju trots allt inte ute. Ja jag, vet vi är ute i god tid. Men då ingen av oss planerat ett bröllop förut så har vi ju ingen aning om nåt. Det är sååå mycket att tänka på. Som kyrka, festen, tårtan, blommorna och i kyrka och lokalen och i buketten, ringen, klänning till mig å tärnan, mat hår, smink mm mm. Har skickat ut mail till några ställen vi kan tänka oss att ha mottagningen/festen på för att få lite prisuppgifter. Vet inte än hur många vi vill bjuda men tanken är ett 60-tal gäster. Det känns skönt att i förväg få lite uppgifter så man i lugn och ro kan räkna på det och isåfall kanske stryka några om det känns för dyrt. Vi ska dela kosnaden med mina och hans föräldrar så det känns ganska skönt. Så förtillfället är det enda vi vet att det ska hållas i nov nästa år. Kyrka ska vi kolla på nästa v och efter det bestämma oss för var festen ska va. Vet inte hur långt i förväg man bör boka detta,1 år kanske, men vi vill va ute i godtid så vi får det vi vill ha. Och sen därefter ska vi bestämma och kolla upp allt annat.

Vore jätteglad om NI kan komma med tips och råd då jag inte har den blekaste om hur man ordnar ett bröllop. Och vad det egentligen kan kosta. Vi har väl sagt ca 100 000:-, är vi naiva då lr kan det vara rimligt? Vill ju ha ett fint men inte alltför dyrt och stort bröllop. Känner att ett litet, mer intimt bröllop är mer vi.

Kommentarer
Postat av: camilla

min syster gifte sig ganska nyligen.. hon var inne på brollopstorget.se varje dag typ.. där står oändligt mycket

Postat av: Anonym

min systers bröllop gick på 70 000 tror jag det var utan att räkna med bröllopsresan =) men då fixade maken inbjudningskorten, de fixade placeringskort själva, de hade buffe, men ändå fri dricka =), billig serveringspersonla, billig dj... så man kan ju få det billigare än 100 000!
kram!

2007-06-02 @ 14:22:18
URL: http://evelinastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback