Sundare liv

Dom senaste dagarna har vi börjat äta lite nyttigare och sundare här hemma. Blev såååå mycket fet mat utomlands, och innan med, att man tillslut mådde illa. Så vi bestämde oss för att nu ska det bli ändring när vi kommer hem. Så nu har vi börjat. Inte så att vi bantar direkt men mindre av chips, stripps,hämtmat, donken och sånt blir det. Jag vill ju samtidigt gå ner lite i vikt, på lång sikt. Och då är det ju bättre att ändra på kosten och börja motionera än att banta gärnet för att sen gå upp.

Vi äter mer av sallader, nyttigare såser på creme fraich och yoghurt istället för grädde lr gräddfil. Mera fisk, kyckling,frukt, fullkorsprodukter,couscous och bulgur istället för ris. Mindre av bröd, mjölk och potatis. Inte så att vi aldrig äter det utan bara inte så ofta. Mera av skinka och kalkon och mindre av ost som är fet. Mera goda oster som feta-och mozzarella ost som är nyttigare än vanlig ost. Istället för mina chips så får det bli nötter och frukt på kvällarna. Och morötter, det är ju gott. Avokado är ju oxå nyttigt som mellanmål och gott.

Och sen måste man tillåta sig att ha en fettisdag nån dag i veckan, om man vill. Och sen på detta motionera varje dag minst 30 min. Mer om man så vill. Tror att detta kommer går jättebra. Hade en sånhär period för kanske 3 år sedan och då gick jag ner i endel vikt, men sen blev man sambo och kilona smög sig på. Så jag vet att detta funkar för mig, bara det att man ska motivera sig och nu har jag motivation så detta ska nog gå bra.

Kommer uppdatera lite då och då om hur det går och så.

KRAAAM!


Kommentarer
Postat av: Liza

låter som ett härligt sätt att leva.. önskar att jag också orkade ta tag i det! haha!

Postat av: Angelica

tack! lycka till med nytto-dieten!

2007-07-17 @ 13:40:44
URL: http://www.blackberry.blogg.se
Postat av: Anonym

Mycket bra planerat, du kommer at få i dig det du behöver under dagen samt må mycket bättre med dig själv:)

2007-07-23 @ 12:38:25
URL: http://caitlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback