Snart klar

Nu är vi snart klara med alla våra sysslor för idag. Städat har vi gjort, och handlat, nu väntar vi bara på att tvätten ska bli klar. Lr ja den är klar, ska bara torka.

Nu ska jag göra min naglar. Har fått enormt Gula naglar på senaste tiden, trots att jag är supernoga med att alltid ha underlack. Konstigt. Ser att där dom växer ut, där är dom som vanligt, alltså INTE gula. Så det är typ bara halva nageln som är gulaktig. Så nu kan jag inte ha ljust på ett tag utan nu får det bli mörka tills det blivit bättre. Skitfult verkligen. Nån som vet vad det kan bero på, för underlack, d använder jag?

KRAAM!

Kommentarer
Postat av: Sandra

jag behlver också städa..:S

Postat av: Askungen

Skönt att ha all ordning och reda....

2007-07-29 @ 15:32:28
URL: http://www.metrobloggen.se/askungen
Postat av: Erica

Ah det har varit underbara dagar! :D

2007-07-29 @ 16:01:01
URL: http://yulla.blogg.se
Postat av: Erica

Asså det där med väskan, jag vet inte riktigt.. kan inte riktigt bestämma mig. Så jag väntar nog tills nästa lön.. Så jag kan tänka.
Hur går det själv?

2007-07-29 @ 16:06:50
URL: http://yulla.blogg.se
Postat av: Anonym

har exakt samma problem med naglarna

2007-07-29 @ 17:16:56
URL: http://paulinalevo.blogg.se
Postat av: Jess

Naglarna kan missfärgas av exempelvis nikotin, droger, nagellack, färger, eller kemikalier.
- Ha gärna naglarna lackade
(nagellacket fungerar som ett
skydd åt naglarna)
- Använd alltid ett bra underlack
- Använd endast nagelstärkare
under en begränsad period
(gärna utan formaldehyd
- Använd remover utan olja och
aceton
När du städar och använder kemikalier
- Använd handskar vid diskning,
städning och trädgårdsarbete
En gång i månaden
- Polera naglarna för att underlätta cirkulation (ej mjuka eller tunna naglar)
- Använd remover max 1 gång per vecka
- Istället för att bita på taggar, fila naglarna varje vecka (vid
Vet inte varför dina naglar blir gula. vad använder du för underlack?

2007-07-29 @ 17:41:26
URL: http://princessjess.blogg.se
Postat av: Jess

Här kommer lite mer tips =)
NAGELLACK
Ett gammalt nagellack som tjocknat är nästan omöjligt att applicera med snyggt resultat. Ett nagellack bör förvaras svalt, mörkt och inte i närheten av en värmekälla. Innan du öppnar flaskan, skaka inte, utan rulla flaskan upp och ner mellan dina händer (om du skakar flaskan får du in luftbubblor i lacket).
Så här lackar du naglarna
- Rengör alltid naglarna med remover innan du lägger på lack (observera
att den inte får innehålla olja, oljan ligger kvar på nageln och
lacket fäster inte).
- Använd alltid underlack! Dessa är till för att lacket ska fästa bättre (och
därmed öka hållbarheten) och skydda mot missfärgningar.
- Lägg på lacket med 3-4 penseldrag per nagel. Överarbeta inte. Börja en
bit från nagelbandet, tryck uppåt men spara en mm kring nagelbandet.
Dra nedåt, bestämt, över nageln. Börja med ett penseldrag i mitten och
därefter på sidorna. Nagellacket ska läggas på så tunt som möjligt.
- De flesta lacker behöver 2
lager för att täcka ordentligt,
men vissa kräver 3 för att
vara riktigt snygga
- Vänta minst en minut mellan
lagren när du lackar.
- Använd ett bra överlack, det ger en glansig yta och förbättrar hållbarheten.
- Snabbtorkande överlack kan läggas på varannan dag.
Eftersom de flesta nagellack innehåller alkohol kan man även lukta på naglarna för att få reda på om de torkat fullständigt. Alkoholen dunstar då nagellacket torkar. Slutsats; luktar naglarna fortfarande alkohol är de inte torra! =)

2007-07-29 @ 17:48:22
URL: http://princessjess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback