Recept

Detta ska jag bjuda min Älskling på ikväll. Jättegott. Vill visa honom lite uppskattning emellanåt. Har köpt 2 öl till honom oxå som jag vet att han varit sugen på några dagar nu:)


Franska örtfärsbiffar
4 port

Ingredienser
400 g Nötfärs
3/4 tsk Salt
1 krm Svartpeppar
2 tsk Örtkryddor ex franska örter
1 pressad vitlöksklyfta
1 dl Milda Minimat
2 tsk smör

Såsen:
1 1/2 dl Milda Minimat (det som blir kvar från innan)
2 tsk konc kalvfond
1 tsk soja
1/2 tsk Örtkryddor (ex som innan)

Gör så här:
Blanda färs, salt, peppar, örter, vitlök och gräddmjölken. Forma färsen till ca 8 biffar och stek dom i smör, ca 3 min på varje sida. Ta upp dom och lägg dom tex i en kastrull. Häll gräddmjölken, fond, soja och örter i pannan. Låt koka upp och häll såsen över biffarna. Servera med valfri potatis, jag ska ha klyftpotatis till idag, och en sallad.

Kommentarer
Postat av: Erica

Ah det lovar jag! : D Du med om du hinner före, för jag hann inte idag :/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback