Det värsta jag sett

Gårdagens friidrottskväll fick en oväntad vändning. Spjutkastaren Tero Pitkämäki fick in en snedkasst och träffade längdhopparen Salim i sidan. Det var hemskt att se. Såg riktigt äckligt ut och man trodde väl ett tag att det var värre än det senare visade sig att det var. Han fick inga livshotade skador, brutet revben och punkterad lunga, men ändå. Och stackars Tero, att han kunde fortsätta efter d. Starkt gjort. Nu är ju frågan, hur kunde det hända???? Jag anser att spjutkastaren INTE gjorde nåt fel alls. Att det var arrangören som brister. Man kunde ha haft längdhoppsgropen på andra sidan, dit spjutkastarna inte kastar. Ett som är säkert, det lär ju ALDRIG hända igen.




Spetsad


Foto:
Aftonbladet

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja fy vad hemskt det var!!

Postat av: Vaniljis

Men GUD måste uppdatera mig...!!

2007-07-14 @ 19:36:26
URL: http://vaniljis.blogg.se
Postat av: Bella

Usch det var verkligen otäcka bilder! Fast han fransmannen hade ju ändå tur i oturen att det inte tog så djupt måste man ju säga, jag tror det bara gick in några centimeter...men ändå! Man lider ju med Pitkämäki också, stackarn.. han måste ju ändå känna sig skyldig även om det inte var hans fel liksom.. Fast samtidigt kanske det förde någt bra med sig, den här händelsen? Då är nog folk mer uppmärksamma i fortsättningen :)

2007-07-15 @ 13:40:34
URL: http://brutalabella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback