Bikini ångest

Jag hade aldrig trott att jag när jag blev äldre skulle ha ångest för min vikt. Men nu är ångesten här och den vill inte försvinna. När jag var yngre, för kanske 4-5 årsedan, var jag ganska mager. Fick alltid höra att jag såg sjuk ut och på högstadiet var lärarna oroliga för att jag hade anorexi. Vilket jag aldrig har haft, bara varit väldigt mager. Nu, på senare år har jag fått höra att jag ser bättre ut. Att jag ser friskare och sundare ut nu när jag lagt på mig lite. Men egentligen handlar det inte om vad andra säger och tycker utan vad jag själv tycker och jag är verkligen inte nöjd med min kropp i dagsläget. Det handlar inte om att jag vill se ut som jag gjorde när jag var yngre men några kilo lättare skulle jag själv bara må bra av. Det är inte kul att ständigt oroa sig för sin vikt och hurvida denna top får en att se fetare ut lr inte. Så nu börjar min jakt på kilona och jag hoppas att jag denna gång kommer att klara det.

I dag bär det av till Lerum. Ska väl snart börja packa. Bubben är redan klar med sitt. Kommer att missa första åket i damernas slalom för att vi reser just då, typiskt. Är väl mellan Alingsås och Lerum då tror jag. I morgon kommer vi att åka till Partille och kolla i nya köpcentrat som vi ännu inte vart i. Och så ska vi såklart se på Byggmark när han kör slalom. Håller tummen för att vi tar medalj i dag och i morgon.

CIAO!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback